donderdag 25 november 2010

Web 2.0

De plaats van de bibliotheek in web 2.0? De bibliotheek zou makkelijk vindbaar moeten zijn in de sociale mediawirwar. De klant moet even makkelijk (of gemakkelijker) in verbinding staan met wat er in de Bieb gebeurt, welk nieuws er is etc als met de de fysieke Bieb. Daarom moet er ook van social media gebruik moeten worden gemaakt teneinde de spreekwoordelijke boot niet te missen. Er zal aan het Profiel gewerkt moeten worden. Wat is de bibliotheek, boekenmagazijn of kennisinstituut? Is een fysieke klant hetzelfde als een digitale klant? Maar er ligt een mooie kans: door zijn plek te vinden in web 2.0 zal de Bieb (deze afkorting niet meer gebruiken en vervangen door Bib) misschien van zijn stoffige imago afkomen.

1 opmerking:

  1. Dag Joost,

    Zeker waar, maar de uitdaging is om uit te vinden hoe we dat precies moeten doen. Naar mijn mening een kwestie van keuzes maken en accenten leggen.

    BeantwoordenVerwijderen